wtorek, 6 czerwca 2017

Fit truskawkowy koktajl chia z melisą (vege & white sugar free)

Sezon na truskawki w pełni więc trzeba korzystać. Ja dość długo czekam zawsze na te moje ekologiczne prosto z przydomowej działki, a że nie potrafię przejść obojętnie obok straganu z owocami to też w tym roku już dwa razy kupowałam oczywiście jedynie te nasze krajowe. Dziś przepis ekspresowy i idealny na śniadanie. Sycący o wyrazistym charakterze i po raz kolejny bez białego cukru. Korzystając z uroków posiadania małego ogródka w tym roku postarałam się o urozmaicenie mojego zielnika i posadziłam moją ukochaną miętę pieprzową,lawendę francuską i melisę lekarską. Skromny to dorobek, ale mam jeszcze mnóstwo czasu by nad tym segmentem popracować. Jeśli jesteście fanami orzeźwiającego i mocno cytrusowego aromatu świeżej melisy to ten koktajl rozbudzi wasze kubki smakowe. Słodkie pachnące truskawki, rześka melisa i odrobina słodyczy syropu klonowego i sycąca chia to prosty przepis na znakomity początek dnia. 




Składniki 
Na 2-3 porcje: 
350 g truskawek 
garść melisy 
2-3 łyżki syropu klonowego 
3 łyżki nasion chia

Wykonanie : 
1. Truskawki umyć i zdjąć szypułki. Przełożyć do wysokiego naczynia dodać syrop klonowy i melisę. Wszystko zblendować. 
2. Dodać nasiona chia i przełożyć do szklanek. Schłodzić i przybrać świeżymi owocami i listkami melisy lub mięty. 

Smacznego . 

Ciekawostka cały koktajl ma około 342 kcal a to oznacza że w jednej porcji jest ok.114 kcal więc nie dużo, a dzięki obecności nasion chia naprawdę zaspokoicie głód. Polecam w ramach drugiego śniadania, lub zamiast porannej kawy. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz