sobota, 8 lipca 2017

Wegańskie placuszki na mące lnianej (Vege & gluten free)

Len... Piękny i bardzo cenny dla naszego zdrowia. Nie będę was zanudzać wymieniając jego prozdrowotne właściwości, ale dodam że warto go spożywać. Ostatnio przy okazji pojawienia się tzw. półki zdrowia w znanej sieci marketów odkryłam mąkę lnianą. Za bardzo nie miałam na nią innego pomysłu niż tradycyjne zaparzanie jej i stosowanie jako osobny napar lub baza do koktajlów. Aż do dziś kiedy to nieco eksperymentalnie postanowiłam zrobić z niej placuszki. Bazą placuszków był banan, bo przecież przepis jest wegański i nie było mowy o zastosowaniu jajek, a tzw. bazą suchą wspomniana mąka lniana w połączeniu z moją ulubioną kokosową. Oprócz tego woda mineralna,cynamon i cukier kokosowy. Samo zdrowie. I zapewniam was, że nawet  Ci co nie są przekonani co do smaku siemienia lnianego czy też samej mąki to się nie zawiodą na walorach smakowych. Banan i kokos nadają dominującą nutę aromatyczną a cynamon ją wzbogaca. Placuszki podałam z ubitą śmietanką kokosową i świeżymi owocami, w tym naszymi sezonowymi czerwonymi porzeczkami. 
Jeszcze jedna kwestia. Ciasto choć jest gęste w trakcie pieczenia będzie niezwykle miękkie i niech was nie przerazi fakt,jeśli przy przewracaniu na drugą stronę będziecie mieć wrażenie że placek zaraz się rozpadnie. Proponuję robić to przy pomocy silikonowej łopatki, zdecydowanym i szybkim ruchem . Zaletą tego ciasta jest to,że nawet jeśli nam się rozpadnie można je swobodnie z powrotem uformować. Pieczemy na bardzo małym ogniu przez 2-3 minuty z każdej strony. 






Składniki:

2 banany 
2 łyżki odtłuszczonej mąki lnianej 
1 łyżka mąki kokosowej 
3/4  szklanki gazowanej wody mineralnej 
1 łyżeczka cynamonu 
1 łyżeczka cukru kokosowego/trzcinowego jasnego 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 

Wykonanie : 
1. Banany blendujemy na gładką masę i dodajemy cukier oraz cynamon. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy prosto do bananów. Mieszamy i wlewamy wodę, by otrzymać dość gęste i aksamitne ciasto. 
3. Smażymy placki na niewielkiej ilości oleju 2-3 minuty z każdej strony. Podajemy z ubitą śmietanką kokosową i świeżymi owocami. 



12 komentarzy:

  1. Wegańskie najlepsze! Wygladają kusząco :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam do wypróbowania przepisu :)

      Usuń
  2. Świetne, zdrowe śniadanie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają apetyczne, nigdy nie jadłam czegoś co by było z mąki lnianej. Dzięki tobie dowiedziałam się o jej istnieniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka lniana to w sumie bardzo drobno sproszkowane, zmielone siemię lniane. Ja kupiłam taką z Bioveny. Cieszę się, że mogłam wnieść coś nowego tym postem.

      Usuń
  4. Placuszki i do tego wegańskie... mmm to musi być wyśmienite. Zapisuje przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są smaczne i miękkie jak wypróbujesz podziel się swoją opinią. Dziękuję.

      Usuń